جزوه دین و زندگی پایه یازدهم (عمومی)

دسته بندي : عمومی » آموزشی
توضیحات:
جزوه دین و زندگی پایه یازدهم (عمومی) ، در قالب پرسش و پاسخ، بصورت فایل pdf تایپ شده در 23 صفحه، شامل خلاصه جامعی از کل کتاب (درس 1 تا 12).

بخشی از متن فایل:
1-چراپاسخ به نیازهای برتر انسان باید کاملا درست وقابل اعتماد باشد؟ زیراهرپاسخ احتمالی ومشکوک نیازمند تجربه وآزمون است تا کارایی آن مشخص شود، درحالی که عمر محدود آدمی برای چنین تجربه ای کافی نیست، به خصوص که راه های پیشنهادی هم بسیار زیاد وگوناگون است.
2-ازنیازهای برترانسان «درک آینده خویش» راتوضیح دهید؟ انسان با کمک عقل خود می تواند به درک این حقیقت برسد که بنا بر حکمت وعدل خداوند، مرگ پایان همیشگی زندگی اش نیست، اما نمی داد که نحوه زندگی اوپس از مرگ چگونه است.
3-ویژگی هایی راکه سبب تمایز بنیادین انسان باسایرموجودات می شود ، توضیح دهید؟ یکی این سرمایه ها تفکر وانجام کارها به کمک فکر واندیشه ودیگری قدرت اختیار وانتخاب است که باتوجه به این دو سرمایه، فعالیت های انسان را اختیاری می نامند.
4-چراپاسخ به نیازهای برتر انسان باید «همه جانبه» باشد؟ زیرا ابعاد جسمی وروحی وفردی واجتماعی وی پیوند وارتباط کامل و تنگاتنگی باهم دارند ونمی توان برای هر بعدی برنامه ریزی جداگانه ای کرد.
5-«کشف راه درست زندگی» رابه عنوان یکی از نیازهای برتر انسان توضیح دهید؟ راه زندگی یا «چگونه زیستن» که ارتباط دقیق بانیازهای دیگر دارد، دغدغه انسان های فکور وخردمند است؛ به خصوص که انسان فقط یک بار به دنیا می آید ویک بار آن راتجربه می کند . انسان می داند که اگر راه وبرنامه زندگی رادرست انتخاب نکند، به آن هدف برتری که خداوند درخلقت اوقرارداده است، نخواهدرسید وبه زیان بزرگی گرفتار خواهدشد که پایان ندارد.
دسته بندی: عمومی » آموزشی

تعداد مشاهده: 11425 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:361 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پی دی اف